Wednesday, January 16, 2008

RCA - feedback general

Ei bine, brieful de RCA a fost intr-adevar dificil, si s-a simtit. Probabil asta e si motivul pentru care la televizor vedem numai chestii varza pe asigurarile astea, astfel ca nu prea aveati modele de “excelenta” la care sa va raportati :). De aceea, feedback-urile au fost ceva mai dure decat data trecuta; dar nu va faceti probleme, suntem ferm convinsi ca dupa inca niste clarificari din partea noastra, ideile voastre vor fi si mai tari.



Asadar, cateva observatii generale.

Vreti ca oamenii sa participe la o promotie? Aveti 2 sanse:
1. fie e f simplu de participat
2. fie aveti niste premii super interesante si abia atunci va puteti permite sa dezvoltati un mecanism care sa-i puna un pic la treaba. dar doar un pic!

Pana la urma asta si e partea misto: creativitatea poate veni fie din premii, fie din mecanism – printr-una din aceste 2 componente puteti sa va detasati si sa ajungeti la promotia catchy despre care vorbeste toata lumea :).

- In ceea ce priveste premiile: incercati sa nu amestecati premii care provin de la concepte diferite (si talismane norocoase, si pelerine de ploaie si o masina tunata la aceesi promotie) – transmiteti un singur mesaj prin intermediul acestor premii, altfel nu intelege nimeni nimic! De asemenea, premiile trebuie sa fie surprinzatoare, dar relevante – trebuie sa aiba legatura cu produsul, cu masinile, cu nevoile soferilor samd :). Cu cat premiul e mai misto, cu atat e mai ofertant creativ, si atunci executia merita facuta in jurul lui (de exemplu, ultima promotie Sprite a pornit de la adevarul nasol despre promotii ca e naspa ca castigi premii mici, asa ca a facut premiile mici mari – conceptul a fost atat de surprinzator, incat executia n-a facut decat sa introduca premiile mici facute mari de Sprite: tricourile gigantice, ursuletzii gigantici samd). Altfel, lumea e pur si simplu derutata de prea multe variante.
- Mecanismul de promotie trebuie sa fie simplu – cu cat ii vom pune pe oameni sa faca mai multe, cu atat vom avea mai putini participanti. Pentru ca astia-s oamenii: le plac mai degraba chestiile simple si fun decat chestiile complicate si greoaie. Doar in caz de premii naucitor de interesante, ei vor fi dispusi sa faca mai multa treaba. Mecanism simplu nu inseamna insa ceva banal: e de preferat sa fie ceva nou si interesant, pentru ca de regula asta intriga lumea.


Ca sa fiti relevanti:

- Ganditi-va putin (mai mult) la soferi – daca ii intoarceti pe toate partile, cu siguranta gasiti ceva insighturi relevante, adica niste puncte de plecare strong. Intrebati-va ce inseamna masina pentru sofer, cat de legat e un sofer de masina, ce i-ar placea sa faca in viata de zi cu zi da nu poate din cauza traficului, a politiei, sau poate pur si simplu de teama, care e principalul interes al lor in toata treaba cu asigurarile RCA, care e relatia dintre parterii la trafic, cum reactioneaza soferii in caz de accident, ce stiluri de condus ati remarcat pe strada etc etc etc...


- Si, ca observatie, jocurile de cuvinte sunt derutante si de cele mai multe ori mai degraba ingreuneaza comunicarea, decat sa o ajute, pentru ca lumea retine jocul de cuvinte, dar nu si reclama sau produsul advertizat.

Spor la treaba !

Iar ca bonus intru inspiratie si idei noi, How to be creative, ghidul lui Hugh Macleod, si Where do you get your ideas?, eseul lui Neil Gaiman. Enjoy !

pic de aici.

8 comments:

Pebbles said...

score! multumim frumos pentru info. *sta frumos in banca, cu mainile la spate*.

Anonymous said...

so, acum se considera ca a primit toata lumea feedback si de azi avem 3 zile la dispozitie? sau inca nu e oficial deadlineul?

McCann Creative Mentorship said...

nope, not yet. din pacate nu am rezolvat inca problema tehnica - de indata ce o rezolvam, anuntam pe site, ca sa ne asiguram ca absolut toata lumea a primit mailul cu feedback. si tot atunci, anuntam si deadline-ul :)

neilperkin said...

That's an excellent cartoon you've used there. Good find...

McCann Creative Mentorship said...

thanks, neil :)

ana&andra said...

noi am avea o sugestie: ce-ar fi sa va faceti un cont de yahoo sau gmail provizoriu ca sa puteti trimite feedback-ul individual? desi apreciem feedback-ul general, noi cel putin ne bazam pe cel individual ca sa revizuim si intre timp stam cu sufletul la gura dar si cu nerabdarea in dinti:)

McCann Creative Mentorship said...

ana&andra, nu va faceti griji, rezolvam problema fffff curand :)

andra said...

puteti sa-mi recomandati un site/blog care are tips&tricks pt print?